Afkoelingsperiode:

Je hebt wettelijk recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren/retourneren. Bij ons heb je zelfs 30 dagen! Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd (incl. eventueel betaalde verzendbijdrage). Enkel de kosten die je moet maken om je bestelling naar ons terug te sturen zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Inktset.nl worden geretourneerd. Om gebruik te maken van dit recht dien je het retourformulier volledig in te vullen. Wij zullen vervolgens het betaalde orderbedrag binnen 14 dagen (na bewijs van retourenring) aan je terugstorten. LET OP: Bestellingen die bij ons retour komen maar niet van te voren zijn aangemeld worden NIET behandeld! Stuur dus niet zomaar je bestelling terug. De bestelling kan hierdoor kwijtraken. Dit is je eigen verantwoordelijkheid!

Defect bij ontvangst:

Het kan helaas voorkomen dat een door jou bestelde product defect is bij ontvangst. Onze klantenservice staat paraat om je dan direct te helpen om het probleem voor je op te lossen. Voordat je onze klantenservice benadert, verzoeken wij je vriendelijk eerst de volgende controles uit te voeren:

Probleem: Printer herkent cartridge niet:

1) Cartridge verwijderen, klep van de printer sluiten en wachten tot de printer aangeeft dat er geen cartridges is geplaatst. Plaats de cartridge opnieuw en zorg er voor dat hij goed aangedrukt zit.
2) Vervang de cartridges 1 voor 1. Sommige printers (voornamelijk Epson printers) raken in de war wanneer er in één keer meerdere cartridges worden vervangen. Mocht je al meerdere cartridges hebben geplaatst verwijder dan eerst alle cartridges en sluit de klep. De printer zal nu aangeven dat er geen cartridges zijn geplaatst. Plaatst nu 1 voor 1 de cartridges weer terug in de printer. Dus bijvoorbeeld eerst alleen de zwart. Sluit de klep de printer zal aangeven dat alleen de zwarte is geplaatst. Open de klep en plaatst nu bijvoorbeeld de cyaan (blauw). Sluit opnieuw de klep en doe dit ook voor de andere cartridges. je kunt op deze manier ook uitvinden welke cartridge de eventuele storing veroorzaakt.
3) Bij Epson printers alleen de cartridge vervangen waarvan de printer aangeeft dat hij vervangen moet worden. Dit om te voorkomen dat de printer in de war raakt.

Probleem: Printer print één of meerdere kleuren niet:

1) Heb je de (eventuele) gele tape van de cartridges verwijdert?
2) Wanneer heeft de printer voor het laatst een goede afdruk gemaakt? Printers met een ingebouwde printkop die niet stoppen wanneer een printer leeg is kunnen hun eigen printkop droog printen of zelf verbranden. Voornamelijk HP en Lexmark printers hebben hier last van. Zorg er altijd voor dat je je cartridges op tijd vervangt. En zorg ervoor dat je je printer altijd op het stroom en het liefst aan laat staan. Dit zorgt ervoor dat de printer zich zelf af en toe kan reinigen om uitdroging tegen te gaan. Print ook minimaal 4 a 5x per maand met de printer om te zorgen dat printkop in goede conditie blijft.
3) Reinig de printkop van je printer. Mogelijk is de printkop uitgedroogd/verstopt. Heeft je printer een schermpje? Dan zoek je op het schermpje naar: “Instellingen” of “Onderhoud”. Daar kun je vaak de printer de printkop laten reinigen en een testpagina laten afdrukken. Heb je geen schermpje op de printer, ga dan op een WINDOWS computer naar: “Start -> Configuratiescherm -> Printers en Apparaten -> Rechtermuisknop op je printer en selecteer “Eigenschappen van printer”. Rechts onderin klikt u op Geavanceerde instellingen. Je krijgt nu een nieuw schermpje te zien. Hier heet vaak het laatste tabblad “Onderhoud” of iets in die trant, klik hier op. Hier zou ergens een optie moeten zijn om de “Printkop te reinigen”. Laat de printer de printkop reinigen. Het is meestal aan te raden na een reiniging de printer een half uur te laten rusten en daarna pas een testpagina af te drukken. Kijk op de testpagina of de afdruk beter is geworden na de reiniging:

Ja, hij is weer helemaal goed: Je bent klaar en kunt de printer weer gewoon gebruiken
Ja, hij is beter maar nog niet helemaal goed: Start dan nogmaals een reiniging en wacht weer een half uur voordat je hem opnieuw test.
Nee, de afdrukkwaliteit wordt niet beter: Mogelijk is je printkop echt goed verstopt of is je printkop defect. Indien het product na deze controles defect blijft, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen

Transportschade:

Indien je bestelling tijdens het transport schade heeft opgelopen, dan verzoeken wij je vriendelijk om hier binnen 24 uur melding van te maken door contact met ons op te nemen.
Wij verzoeken u om in de email een foto mee te sturen van zowel de verpakking als van het product.

Retourprocedure:

Wil je graag je bestelling retourneren ga dan naar: inktset.nl/retourneren vul hier het retourformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om je retour verder te behandelen.
LET OP: Bestellingen die bij ons retour komen maar niet van te voren zijn aangemeld worden NIET behandeld! Stuur dus niet zomaar je bestelling terug. De bestelling kan hierdoor kwijtraken. Dit is je eigen verantwoordelijkheid!

Kosten bij retourneren:

Herroepingsrecht – De kosten van het retour sturen van de bestelling zijn voor rekening van de klant.
Verkeerde product(en) besteld – De kosten van het retour sturen van de bestelling zijn voor rekening van de klant.
Verkeerde product(en) ontvangen – Je ontvangt van ons een retourlabel om je bestelling kosteloos te retourneren.
Defect(e) product(en) / product(en) werkt/werken niet naar behoren – Je ontvangt van ons een retourlabel om je bestelling kosteloos te retourneren.

Mocht je nog vragen hebben neem dan contact met ons op.